ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΣ

Written By The Zenith on 17 Ιαν 2011 | 18:22

Από το 2003 με πρωτοβουλία της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ η 9η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς. Τις προηγούμενες ημέρες ακούγαμε στις ειδήσεις και διαβάζαμε στις εφημερίδες εκτενή αποσπάσματα για το πόσο σοβαρό ΄΄αγκάθι΄΄ στην ανάπτυξη και την ομαλότητα της κοινωνίας είναι αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Τί είναι άραγε η διαφθορά;
    Σύμφωνα με τη σύγχρονη εκδοχή της έννοιας αναφερόμαστε στην παράβαση των προβλεπόμενων καθηκόντων(ηθικών και νομικών) των δημοσίων λειτουργών με τελικό σκοπό το ΄΄ιδιον όφελος΄΄.Αυτό εκφράζεται στις ημέρες μας, κυρίως, μέσω της έκνομης ενέργειας που ονομάζεται ΄΄δωροδοκία΄΄.
 Ο Ποινικός Κώδικας προβλέπει στο άρθρο 235 την τιμωρία της Παθητικής Δωροδοκίας, δηλαδή τη λήψη ωφελημάτων οιασδήποτε φύσης με σκοπό ένας υπάλληλος να προβεί σε ενέργεια ή παράλειψη που ανάγεται στα καθήκοντά του ή αντίκειται σ'αυτά.Οι περισσότερες σύγχρονες κοινωνίες έχουν θεσπίσει παρόμοιους κανόνες δικαίου για την καταπολέμηση της διαφθοράς, πλην όμως τα αποτελέσματα ποικίλουν από κράτος σε κράτος. Στην Ελλάδα πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν απαξιωτικά για τους δημόσιους φορείς αναφέροντάς τους ως σαθρούς, αλλά λίγοι είναι όμως αυτοί που έχουν το σθένος να προβούν σε καταγγελία στις διωκτικές αρχές. Η παραφιλολογία μπορεί να αναφέρεται σε συγκάλυψη και έλλειψη ενδιαφέροντος από τους αρμοδίους, αλλά ας κοιταχτούμε καλά στον καθρέπτη........
    Διεφθαρμένος δεν είναι μόνο ο υπάλληλος που λαμβάνει ανταλλάγματα για την υπηρεσία που προσφέρει. Διεφθαρμένος είναι και εκείνος που εξυπηρετείται από την καταβολή ΄΄δώρων΄΄ στο δημόσιο λειτουργό. Είναι το πιο εύκολο σήμερα να ανάγει κάποιος τις ευθύνες μόνο και μόνο στη δυσλειτουργία του κράτους. Μήπως όμως ο πολίτης της δύσκολης καθημερινότητας είναι εκείνος που διαιωνίζει την υπάρχουσα κατάσταση; Υπάρχει ακόμα η ψευδαίσθηση ότι η καταγγελία για τη δωροδοκία ενός δημοσίου υπαλλήλου ισοδυναμεί με πόλεμο εναντίον όλου του συστήματος; Αν ο ΄΄εκπρόσωπος΄΄ του δημοσίου έχει θέσει το χρήμα ως υπέρτατο κοινωνικό αγαθό, ο δέκτης της ανηθικότητας του είναι αναγκαίο να τον καταγγείλει στον Εισαγγελέα. Γνωρίζετε πολλούς που να το τόλμησαν; Δυστυχώς είναι μία παράλογη κατάσταση που αν και αναγκάζεται κάποιος να δίδει χωρίς να υποχρεούται χρήματα ή άλλες παροχές, μένει στο τέλος με μία αίσθηση ικανοποίησης και έπαρσης, καθώς και η -παράνομη πολλές φορές- δουλειά του έγινε και ΄΄αποδεικνύει΄΄ στον εαυτό του και στους άλλους ότι γνωρίζει το κατεστημένο και με αυτόν τον τρόπο μπορεί και το ελέγχει.
    Ίσως και η ίδια η Πολιτεία πρέπει να θεσπίσει πιο αυστηρούς κανόνες για την πάταξη της διαφθοράς. Το σημαντικότερο είναι να δώσει κίνητρα στον πολίτη έτσι ώστε να έχει όφελος από τη σχετική καταγγελία. Δε θα ήταν πιο δίκαιο μετά τη τιμωρία του δημοσίου λειτουργού που αρχικά εκβίαζε τον ενδιαφερόμενο, η τακτοποίηση των θεμάτων που τον αφορούν να γίνεται εφεξής από αντίστοιχους υπαλλήλους άλλων κατά τόπο υπηρεσιών, οι οποίοι θα ανέφεραν τα αποτελέσματά τους στον αρμόδιο υπουργό; Δε θα ήταν προτιμότερη η απαλλαγή του πολίτη από οποιοδήποτε τίμημα σχετικής προηγηθείσης επίμεμπτης ενέργειας του, με αντάλλαγμα την καταδίκη ενός διεφθαρμένου κρατικού στελέχους;
    Όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε, γιατί εμείς είμαστε το Κράτος και όταν θα αναφερόμαστε σε κοινωνική σήψη θα βάζουμε και την ατομική μας παιδεία μέσα στην όλη παρακμή. Το απόλυτο δίκαιο θα το έχουμε μόνο εάν παρά τις όποιες καταγγελίες μας το κράτος αδρανεί.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΤΗΣ ΑΡΠΑΧΤΕΙΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΠΡΟΣΧΟΜΕΝ. Ο κλέψας του κλέψαντος...
ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΚΛΕΨΙΑ! (Σελ. 38)

Νομιμοποιήστε την κλεψιά για να μην είστε παράνομοι! Αφού:
Όποιος πει ότι δεν κλέβει έστω λίγο και αθώα,
τότε φίλε μας δουλεύει και θαρρεί πως τα έχει σώα.
Όλοι κλέβουν ασυστόλως και χωρίς καθόλου τύψη,
και της ηθικής ο νόμος όλους μας τα έχει πρήξει.
Όλοι κλέβουν ασυστόλως ως και ο θεός ακόμα,
και στους πλούσιους τα δίνει από του φτωχού το στόμα.
Κλέβει γύφτος ο μπατίρης κλέβει ο Κροίσος κι ο εμίρης,
κλέβει ο δίκαιος τους αδίκους κλέβει του θεού ο οίκος.
Κλέβουν και οι πολιτικοί μας με την κλίκα τη δικιά τους,
και την θέση του μπατίρη κλέβουν τα ημέτερα τους.
Κ' όταν τούτη την κουτάλα εις τους άλλους παραδώσουν,
τις κλεψιές και τις κομπίνες πάλι θα τις ΚΟΥΚΟΥΛΩΣΟΥΝ.
ΜΟΝΑΧΑ τα μπατιράκια μες την φυλακή τα κλείνουν,
τους μεγάλους τους μαφιόζους ελευθέρους τους αφήνουν.
Την κλεψιά την κατακρίνουν μα ποτέ δεν την αφήνουν,
κ' όλοι μας την προωθούμαι και μ΄ αυτήν καλοπερνούμε.
Δίκαιοι αν θες να είστε την κλεψιά νομιμοποιείστε.
βάση της ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ κ' όχι της υποκρισίας.

Συνέχεια στο http://users.otenet.gr/~tzinis/piimata.htm

http://users.otenet.gr/~tzinis http://www.tzinis.blogspot.com/ tzinis@otenet.gr

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς το ένα σκανδαλό διαδέχεται το άλλο και το παράδοξο είναι ότι, η αποκάλυψη του ένος αφενός αποσκοπεί στη δημιουργία εντυπώσεων και αφετέρου στην συγκάληψη του. Δηλάδη δημιουργείται η ψευδαίσθηση της αποκάλυψης, η οποία ουσιαστικά είναι η αφετερία της συγκάληψης. Ποιος από μας δεν έχει ακούσει τη φράση ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟ ΚΟΚΚΑΛΟ!!!! Είδατε ποτέ κανένα μαχαίρι; Φτυάρι έχουν προκειμένου να τα σκεπάσουν, και το όνομα αυτού εξεταστική επιτροπή, ώσπού τελικά φτάνουμε στην παραγραφή.... και όλα μέλι γάλα. Αποδόθηκαν οι τυχον πολιτικές ευθύνες! ΠΟΙΝΙΚΕΣ...; Φρόντισαν να εξαλοιφθούν. Άρα, το μαχαίρι που πήραν ήταν εν γνώση τους αποκρεάτικο, ξέρετε εκείνα τα πλαστικά, τα ευλύγιστα, τα οποία όυτε επιδερμικά, δεν είναι ικανά να προκαλέσουν έστω και μια εκδορά. Οπότε, ως συμπέρασμα με το φτωχό μου το μυαλό καταλήγω εδώ: ΣΚΑΝΔΑΛΏΔΕΣ ΣΚΑΝΔΑΛΟ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΝ......
Κ.Δ.

Δημοσίευση σχολίου