Το μεγάλο ''κόλπο'' μεγαλοεφοπλιστών και επιχειρηματιών ανακάλυψε ο ΣΔΟΕ που δέσμευσε 386 σκάφη στην Αττική, 72 στην Πάτρα και 25 στη Θεσσαλονίκη ενώ ταυτόχρονα ανοίγει και τους ελβετικούς λογαριασμούς των ιδιοκτητών τους.
Οι ιδιοκτήτες για να... πετύχουν φοροαπαλλαγές δήλωναν πως τα σκάφη ήταν επαγγελματικά, για να βγάζουν το μεροκάματο και όχι αναψυχής και μετά έφευγαν από την Ελλάδα αλλάζοντας σημαία. Την ίδια ώρα ανοίγονται οι ελβετικοί λογαριασμοί των ιδιοκτητών τους για να ερευνηθεί εαν τα χρήματα είναι δηλωμένα στην εφορία.
Σύμφωνα με το Capital, από τα πρόστιμα που έχουν ως τώρα επιβληθεί, 50 εκατομμύρια ευρώ έχουν μπει στα κρατικά ταμεία, ενώ εκτιμάται ότι το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι ιδιοκτήτες περίπου 6000 σκαφών.
Μέχρι στιγμής, οι έλεγχοι στις μαρίνες της Ζέας, του Φλοίσβου, του σταδίου ειρήνης και φιλίας, της Γλυφάδας, του Αλίμου, του Λαυρίου, της Βουλιαγμένης, της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Αρετσούς, της Χαλκιδικής, και της Πάτρας έχουν δείξει ότι:
- Δηλωμένο είναι μόνο το 10% των σκαφών.
- Από τα δηλωμένα ως επαγγελματικά, μόλις τρία στα δέκα χρησιμοποιούνται για τη χρήση που έχουν δηλωθεί.
Τι σημαίνει η δέσμευση ενός σκάφους; Σημαίνει ότι οι ελεγκτές προσεγγίζουν την ιδιοκτήτρια εταιρεία για να ελέγξουν το καθεστώς, υπό το οποίο έχει στην κατοχή της το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο. Όταν, λοιπόν, διαπιστώνεται ότι ένα σκάφος χρησιμοποιείται διαφορετικά από ό,τι έχει δηλωθεί, επιβάλλεται ο φόρος μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις.
Μάλιστα, για να βεβαιωθεί η τήρηση της διαδικασίας, στο σώμα ζητούν πρώτα την απόδειξη ότι ο φόρος πληρώθηκε και μετά προχωρούν στη διαδικασία αποχαρακτηρισμού του σκάφους. Σύμφωνα με στοιχεία, που έχει στη διάθεσή του το Capitaltax, μεγάλα ονόματα του εφοπλιστικού και επιχειρηματικού κόσμου έχουν ήδη καταβάλει σημαντικά ποσά για να κλείσουν τις υποθέσεις τους.
Στα δημόσια ταμεία έχουν εισρεύσει μέχρι σήμερα πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρόστιμα, που έχουν επιβληθεί, αφορούν επίσης και σε περιπτώσεις σκαφών, τα οποία ουδέποτε είχαν δηλωθεί στην εφορία από τους ιδιοκτήτες τους.
Η υπόθεση αυτή έχει οδηγήσει τους ελεγκτές και σε δύο νέες κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά σε όσους έχουν δηλώσει το σκάφος τους επαγγελματικό και ξαφνικά αποφάσισαν να φύγουν από την Ελλάδα, αλλάζοντας σημαία. Στο ΣΔΟΕ εκτιμούν είπε ότι η απόφαση των συγκεκριμένων φορολογουμένων έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι «ένοχοι» σε ό,τι αφορά τη διαδικασία χαρακτηρισμού του σκάφους. Όλοι αυτοί ελέγχονται και θα ελεγχθούν σε βάθος πενταετίας και θα διωχθούν για λαθρεμπορία, καθώς εκτιμάται ότι δεν απαλλάσσονται για παρελθούσες πράξεις.
Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στο άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών, που διατηρούν σε τράπεζες της Ελβετίας, πολλοί εξ αυτών των ιδιοκτητών σκαφών. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Γιατί δεν είναι λίγοι αυτοί, οι οποίοι επιχειρούν να εισαγάγουν συνάλλαγμα για να δικαιολογήσουν την αγορά του σκάφους.
Για όλους αυτούς, λοιπόν, το ΣΔΟΕ ψάχνει να δει αν τα χρήματα αυτά είναι δηλωμένα. Εάν διαπιστωθεί ότι δεν είναι τελικά, τους περιμένει διπλή ποινή. Θα κληθούν, δηλαδή, να πληρώσουν φόρο και πρόστιμα τόσο για τα χρήματα, όσο και για το σκάφος.
www.dete.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου