Άσφαλτος από ελαστικά

Written By Homosapien on 7 Απρ 2011 | 16:57

Κάθε χρόνο, 58.500 τόνοι ελαστικών αποσύρονται και στις περισσότερες περιπτώσεις μένουν αναξιοποίητοι σε χωματερές, αφού μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό καταλήγει σε εταιρείες ανακύκλωσης.

Το ερευνητικό πρόγραμμα που παρουσιάστηκε στη Λαμία όμως, δίνει ελπίδες για τη χρησιμοποίηση των φθαρμένων ελαστικών για την κατασκευή ασφαλτικών και δρόμων.

Η πρακτική έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού με εντυπωσιακά αποτελέσματα και έχει παρατηρηθεί ότι η άσφαλτος με χρήση φθαρμένων ελαστικών έχει μειωμένα επίπεδα θορύβου σε σύγκριση με τη συμβατική. Άλλωστε η χώρα μας κατέχει την πρωτιά στη φθορά ελαστικών, σε σχέση με λοιπά κράτη - μέλη.


Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα καταστρέφονται 58.500 τόνοι ελαστικών, ενώ για παράδειγμα στην Ιρλανδία, μόλις 32.000 τόνοι παρουσιάζουν φθορές ή απαιτούν πλήρη αντικατάσταση.

Από το 2004 η Ελλάδα υποχρεούται να αξιοποιεί τα μεταχειρισμένα ελαστικά προς απόσυρση σε ποσοστό τουλάχιστον 65%, κάτι που προφανώς δε συμβαίνει.

Το σχέδιο που κατατέθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μηχανικούς του εργαστηρίου ελέγχου υλικών της Στερεάς Ελλάδας, βασίζεται σε επιτυχημένες δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό και θα μπορούσε να δώσει μια λύση στη σπατάλη αυτή, η οποία έχει σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Ετσι σε λίγες εβδομάδες, προγραμματίζεται η ασφαλτόστρωση δρόμου στην περιοχή της Λαμίας με πρόσμιξη υλικού που θα προκύψει με φθαρμένα υλικά.

"Θα ασφαλτοστρωθούν συνολικά 1.500 μέτρα, τόσο αστικού, όσο και περιαστικού δρόμου, στην ευρύτερη περιοχή της Λαμίας, προκειμένου να μελετηθεί η συμπεριφορά του υλικού από τη χρήση οχημάτων και τις άσχημες καιρικές συνθήκες.

Τα φθαρμένα ελαστικά στην Ε.Ε.

Αυστρία 50.000

Δανία 39.500

Φιλανδία 32.000

Ιρλανδία 32.000

Ελλάδα 58.500
πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου