Γιατί συγχωνεύει τις εισηγμένες ναυτιλιακές του ο Β. Μαρινάκης

Written By Ανώνυμος on 10 Μαΐ 2011 | 13:37

Οι πόρτες της χρηματοδότησης και με καλύτερους όρους περιμένει ο Βαγγέλης Μαρινάκης να ανοίξουν για την νέα Capital Product Partners, όπως θα προκύψει από τη συγχώνευση με την Crude Carriers.

Οι δύο ναυτιλιακές του εφοπλιστή έσονται σύντομα εις εταιρικήν σάρκαν μία, δημιουργώντας την πέμπτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στην Wall Street, αφού όπως δήλωσε ο ίδιος "το μέγεθος μετράει" και "το νόημα πίσω από αυτή τη συγχώνευση είναι ότι όταν έχεις τάνκερ γίνεσαι πιο ελκυστικός".

Όπως εξήγησε ο ίδιος στο σχετικό conference call, οι κεφαλαιαγορές αναπτύσσονται, οι τρόποι που γίνονται οι συναλλαγές και η χρηματοδότηση της ναυτιλίας αλλάζουν, ο ανταγωνισμός εντείνεται και σε αυτό το περιβάλλον το μέγεθος μιας εταιρείας παίζει σημαντικό ρόλο.

Η διοίκηση εκτιμά ότι οι τράπεζες θα χρηματοδοτούν την νέα CPP με καλύτερους όρους από ο,τι σήμερα τις δύο ναυτιλιακές ξεχωριστά, δίνοντάς της και καλύτερη πρόσβαση στα κεφάλαια θεσμικών επενδυτών και στην Wall Street, ενώ υποσχέθηκε και καλύτερες μερισματικές αποδόσεις.

Όπως ήταν φυσικό οι αναλυτές θέλησαν να μάθουν τους λόγους που οδηγούν τον Έλληνα εφοπλιστή να συγχωνεύσει τις δύο εισηγμένες ναυτιλιακές του, ρωτώντας τον αν... η απογοήτευση από την πορεία των ναυλαγορών ήταν η αιτία της κίνησης αυτής.

"Μέχρι τώρα στην καριέρα μου η απογοήτευση δεν έχει υπάρξει στην ατζέντα και δεν πήραμε την απόφαση να συγχωνεύσουμε τις δύο εισηγμένες ναυτιλιακές βάσει αυτής. Δεν ξέρω τι θα γίνει στα χρόνια που θα έρθουν...", ήταν η απάντηση του κ. Μαρινάκη, ο οποίος στην νέα εταιρεία θα έχει ποσοστό 32%.

Άμεσος στόχος της Capital Product Partners είναι να αναπροσαρμόσει την πολιτική ναυλώσεων των πλοίων της Crude, ακολουθώντας μακροπρόθεσμες ναυλώσεις αντί για την spot αγορά που βρίσκονται σήμερα, αξιοποιώντας και τις σημαντικές συνεργασίες που έχει με πετρελαϊκούς κολοσσούς όπως οι Shell, BP, Statoil, Exxon, Petrobras και άλλες. Η στρατηγική αυτή θα υλοποιηθεί τους επόμενους 6-12 μήνες οπότε λήγουν τα υφιστάμενα συμβόλαια των πλοίων της Crude.

Όπως ανέφερε η διοίκηση της Capital Product Partners θεωρεί τις ναυλώσεις διάρκειας 3 έως 5 ετών πιο ελκυστικές, διαβλέποντας τις περισσότερες ευκαιρίες εκεί, αντί για ναυλώσεις 1-2 ετών.

Σε αυτές τις καλύτερες και αποδοτικότερες ναυλώσεις, σύμφωνα με την εταιρεία, θα συμβάλει και η ηλικία του στόλου των πλοίων, που είναι από τους νεότερους στην παγκόσμια αγορά. Ο στόλος της νέας Capital Product Partners L.P. θα απαρτίζεται από 27 πλοία, χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων τόνων με μέση ηλικία 3,2 ετών.

Η Crude Carriers είναι εστιασμένη στην αγορά των τάνκερς. Ο στόλος της αποτελείται από δύο νεότευκτα VLCC (Very Large Crude Carriers) και τρία Suezmax δεξαμενόπλοια. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι 1,2 χρόνια και η συνολική χωρητικότητα των πέντε πλοίων φθάνει τους 1,060 εκατ. τόνους dwt.

Η τρέχουσα χρηματιστηριακή αποτίμηση της CPP είναι 374 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία της συνολικά εκτιμάται στα 851 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, η κεφαλαιοποίηση της Crude είναι 230 εκατ. δολάρια και η συνολική αξία της στα 353 εκατ. δολάρια.

Γεγονός είναι επίσης, ότι από τη νέα ναυτιλιακή θα προκύψουν οικονομίες κλίμακος έλεγχος του κόστους και αποδοτικότερη κατανομή κεφαλαίων, εσόδων και κερδών, αλλά και καλύτερη εμπορική και τεχνική διαχείριση του στόλου από την Capital Maritime.

Η Capital Product Partners κατέγραψε πέρυσι κάμψη κερδών στα 18,9 εκατ. δολλαρια έναντι 32,7 εκατ. δολαρίων στη χρήση του 2009. Τα έσοδα για το σύνολο της χρήσης του 2010 διαμορφώθηκαν στα 124,59 εκατ. δολάρια, έναντι 134,51 εκατ. το αμέσως προηγούμενο έτος, απόρροια των χαμηλότερων ναύλων για ένα μέρος του στόλου της Capital, το οποίο επαναυλώθηκε πέρυσι σε σύγκριση με την πρώτη ναύλωση το διάστημα 2006 - 2008. Στο πρώτο τρίμηνο του 2011, η ναυτιλιακή είδε τα κέρδη να υποχωρούν στα 2,393 εκατ. δολάρια από 6,775 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, τα δε έσοδα της μειώθηκαν στα 27,654 εκατ. δολάρια από 33,485 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του 2010.

Αντίθετα, με θετικές επιδόσεις έκλεισε το 2010 η Crude Carriers, η οποία ωστόσο υπολείπεται σημαντικά σε μέγεθος την «ναυαρχίδα» του ομίλου CPP. Η εταιρεία είχε καθαρά κέρδη 9,8 εκατ. δολάρια και λειτουργική κερδοφορία 13,2 εκατ. δολάρια έναντι 3,7 εκατ. και 4,2 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα το 2009. Τα έσοδά της από 16,87 εκατ. δολάρια το 2009 ανήλθαν πέρυσι σε 55,882 εκατ. δολάρια.

roi.haikou@capital.gr



Πηγή:www.capital.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου