Όσο η τιμή της βενζίνης ανεβαίνει τόσο οι κάτοικοι των πόλεων αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, με πολλαπλά οφέλη και για το περιβάλλον...
Συνήθως το ποδήλατο είναι το πιο συνηθισμένο κυρίως σε περιοχές χωρίς μεγάλες κλίσεις, όπου δεν χρειάζεται ο ποδηλάτης να καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια. Σε άλλες πόλεις, με ανηφόρες και κατηφόρες, όπου το συμβατικό ποδήλατο απαιτεί κόπο, το ηλεκτρικό ποδήλατο φαίνεται να αναδεικνύεται στην καλύτερη δυνατή λύση.
«Το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι το ίδιο με το συμβατικό, μόνο που έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα για να δίνει ώθηση στις ανηφόρες και τις δύσκολες διαδρομές. Με την τεχνολογία που υπάρχει σήμερα, μπορεί κανείς να διανύσει με το ηλεκτρικό ποδήλατο μέχρι 100 χιλιόμετρα μόνο με 25 λεπτά του ευρώ, δηλαδή με την τιμή που πληρώνουμε μία κιλοβατώρα ρεύματος στο σπίτι μας.
Από την άλλη πλευρά, το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας του ΤΕΙ Δ. Μακεδονίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ευφυής Ενέργεια», πρόκειται να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με πλήρη αυτονομία, καθώς θα φορτίζει την μπαταρία του από τον ήλιο, αναφέρει ο επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, καθηγητής του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Βασίλης Κικής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το ηλεκτρικό αυτό ποδήλατο θα διαθέτει ένα σκέπαστρο, το οποίο αφενός θα προφυλάσσει τον ποδηλάτη από τον αέρα, τη βροχή και τον ήλιο, αφετέρου θα διαθέτει φωτοβολταϊκό πάνελ, ώστε με την ηλιακή ενέργεια που συγκεντρώνει να τροφοδοτεί την μπαταρία.
Αντικείμενο της ερευνητικής ομάδας του Κέντρου Τεχνολογικής Έρευνας, που συνεργάζεται με αντίστοιχες ομάδες από τη Γερμανία, την Ισπανία και την Εσθονία, θα είναι κυρίως η κατασκευή μιας εξελιγμένης μπαταρίας, μικρότερης σε όγκο, ελαφρύτερης σε βάρος και μεγαλύτερης σε χωρητικότητα προκειμένου να μπορεί να «εφοδιάσει» το ποδήλατο με περισσότερη ενέργεια.
«Η Κοζάνη είναι χτισμένη στις πλαγιές ενός βουνού, οπότε το συμβατικό ποδήλατο δεν διευκολύνει πολύ τους κατοίκους. Αντίθετα, ενδείκνυται το ηλεκτρικό ποδήλατο, το οποίο στις ανηφόρες θα μπορεί να δίνει μια ελαφριά ώθηση, σαν σπρώξιμο, για να είναι ευκολότερη η διαδρομή» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κικής.
Τονίζει δε ότι οι υπάρχουσες μπαταρίες παρέχουν αυτονομία κίνησης μέχρι 100 χιλιόμετρα, ενώ στόχος της ομάδας του ΚΤΕ είναι να ανεβάσει την αυτονομία στα 150 χιλιόμετρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου