Η σπείρα των... Πικάσο πίσω από τη μεγάλη ληστεία; - Τον "πληροφοριοδότη" ψάχνει η Αστυνομία

Written By Ανώνυμος on 10 Ιαν 2012 | 15:38

Τα έργα του Πάμπλο Πικάσο αποτελούν έτσι κι αλλιώς πόλο έλξης. Φαίνεται όμως πως στη ληστεία της Εθνικής Πινακοθήκης, τα έργα του Ισπανού ζωγράφου ήταν το μεγαλύτερο δέλεαρ.

Από τη στιγμή που μαθεύτηκε ότι ένας πίνακας του Πικάσο ήταν ανάμεσα σε εκείνους που «έκαναν φτερά» έγιναν οι πρώτοι συνειρμοί. Κάποιοι μπέρδεψαν τα (σχεδόν ίδια) ονόματα των έργων και είπαν ότι το ίδιο έργο είχε κλαπεί και το περασμένο καλοκαίρι από το Σαν Φρανσίσκο.


Όχι ακριβώς! Ο πίνακας που εκλάπη χθες από την Αθήνα ονομάζεται «Κεφάλι Γυναίκας» κι εκείνος που έκλεψαν τον περασμένο Ιούλιο από γκαλερί του Σαν Φρανσίσκο είναι σχέδιο του Πικάσο (αξίας 275.000 δολαρίων) και ονομάζεται «Γυναικείο Κεφάλι», ένα θέμα φετίχ του Ισπανού ζωγράφου.

Για εκείνη τη ληστεία είχε συλληφθεί ένας 30χρονος, ο Μαρκ Λούγκο. Φορώντας σκούρα γυαλιά, πήρε το σκίτσο και έφυγε ανενόχλητος με... ταξί! Για κακή του τύχη όμως, τις κινήσεις του κατέγραψαν οι κάμερες ασφαλείας και δύο ημέρες μετά τη ληστεία τον συνέλαβαν σε ξενοδοχείο στην Καλιφόρνια.

Αυτό που κάνει εντύπωση και οδηγεί σε συμπεράσματα και ερωτήματα, κυρίως αναπάντητα, είναι ότι ο Λούγκο αφέθηκε ελεύθερος! Πρώτα βέβαια κατέβαλε χρηματική εγγύηση 5 εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά πως ένας άνθρωπος που, ίσως αναγκάζεται να κλέψει πίνακα 275.000 δολαρίων, έχει καταθέσεις 5 εκατ. και τις χρησιμοποιεί ως εγγύηση; Κάνεις δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει από που προήλθαν τα χρήματα της ελευθερίας του.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά στη συνέχεια το όνομά του αποσυνδέθηκε από σπείρα λαθρεμπόρων τέχνης...
Δεν ήταν η μοναδική ληστεία έργου του Πικάσο: υπάρχει και η ένοπλη ληστεία στο Μουσείο που φέρει το όνομα του Ισπανού ζωγράφου, στη συνοικία Μαραί του Παρισίου, το 2009.

Όλα έγιναν καταμεσήμερο και μάλιστα σε μια περιοχή γνωστή για τα στενά σοκάκια της, που δε προσφέρεται για διαφυγή. Κι όμως οι ληστές κατάφεραν όχι μόνο να ξεφύγουν αλλά και να πάρουν μαζί τους δυο πανάκριβα και πολύτιμα έργα: «Ο ζωγράφος και το μοντέλο» του 1963 και ο «Μινώταυρος, πότης και γυναίκες» του 1933 αλλά και ένα μπλοκ με σχέδια.

Το 1993, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Στοκχόλμη, άγνωστοι είχαν εξαφανίσει οκτώ έργα του Πικάσο και ένα του εταίρου «πατέρα» του κυβισμού, Ζορζ Μπρακ. Αξία; 40 εκατομμύρια δολάρια! Κάποιοι βρέθηκαν, άλλοι όχι.
Από την πρώτη στιγμή της κινηματογραφικής ληστείας στην Εθνική Πινακοθήκη, στην «καρδιά» της Αθήνας, οι αστυνομικοί που έχουν αναλάβει τις έρευνες φαίνεται να καταλήγουν σε δυο σενάρια. Ο λίγος χρόνος που χρειάστηκαν οι δράστες για να «σηκώσουν» τα έργα και να εξαφανιστούν οδηγεί στη σκέψη πως ίσως υπήρξε πληροφόρηση από μέσα.

Είναι σχεδόν βέβαιο πως πίσω από τη μεγάλη κλοπή βρίσκονται επαγγελματίες του είδους, κάποιοι που είχαν σχεδιάσει καιρό το «χτύπημα», που ήξεραν πως να κινηθούν και πότε.

Η Αστυνομία εκτιμά πως έχει να κάνει με μέλη διεθνούς κυκλώματος κακοποιών έργων τέχνης, που πρώτα κλέβουν έργα αξίας και μετά τα πωλούν στη μαύρη αγορά. Επίσης, η κλοπή δεν αποκλείεται να έχει γίνει κατά παραγγελία. Ήταν από τα πρώτα συμπεράσματα των αστυνομικών άλλωστε.

από το newsit.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου