Μέχρι και 15 % εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να πετύχει ένας οδηγός, εφαρμόζοντας απλές τεχνικές οικονομικής οδήγησης που έχει κωδικοποιήσει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ)...
Μέγεθος που έχει ιδιαίτερη σημασία αυτήν την περίοδο, που οι τιμές της βενζίνης σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και διαμορφώνονται σήμερα στο 1,656 ευρώ το λίτρο (μέση τιμή) ενώ στην περιφέρεια ξεπερνούν και το 1,8 ευρώ.
Αν όμως ένας οδηγός καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15 %, κατ' αναλογία θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη κατά 25 λεπτά το λίτρο φθηνότερα, δηλαδή γύρω στο 1.4 ευρώ, χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στην ταχύτητα και με κέρδος στην ασφάλεια και την άνεση.
Σύμφωνα με τον οδηγό εξοικονόμησης καυσίμου του ΚΑΠΕ, ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (άνω του ενός λεπτού).
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση ελαστικών μικρότερη κατά 25 % σημαίνει περίπου 2 % περισσότερο καύσιμο.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων και τη χρήση σκάρας οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα (αεροτομή, σχάρα, μπαγκαζιέρα κλπ.) αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και την κατανάλωση καυσίμου.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
Αν όμως ένας οδηγός καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15 %, κατ' αναλογία θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη κατά 25 λεπτά το λίτρο φθηνότερα, δηλαδή γύρω στο 1.4 ευρώ, χωρίς ιδιαίτερες θυσίες στην ταχύτητα και με κέρδος στην ασφάλεια και την άνεση.
Σύμφωνα με τον οδηγό εξοικονόμησης καυσίμου του ΚΑΠΕ, ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (άνω του ενός λεπτού).
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση ελαστικών μικρότερη κατά 25 % σημαίνει περίπου 2 % περισσότερο καύσιμο.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων και τη χρήση σκάρας οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα (αεροτομή, σχάρα, μπαγκαζιέρα κλπ.) αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και την κατανάλωση καυσίμου.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
από διάφορα μπλογκς
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου