Το τσουνάμι "έφερε" τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της βιομηχανίας αυτοκινήτων

Written By Ανώνυμος on 17 Απρ 2011 | 14:39

Ο καταστροφικός σεισμός των 9 Ρίχτερ και το τσουνάμι που έπληξαν την Ιαπωνία στις 11 Μαρτίου, εκτός από τα χιλιάδες θύματα που άφησαν πίσω τους, στάθηκαν η αφορμή, ώστε ενάμιση μήνα σχεδόν μετά, ο κλάδος στον οποίο η ιαπωνική οικονομία στήριζε μέρος της ανάπτυξής της, να διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του. Κι αυτός δεν είναι άλλος, από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας...
Όπως αναφέρει το “Πρώτο Θέμα” (17/04), οι διαταραχές στην παραγωγική αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας απειλούν εργοστάσια, εταιρείες και φυσικά εργαζόμενους και σε τρίτες χώρες.
Αιτία, οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά, εξαρτήματα, ακόμα και πρώτες ύλες, που οδηγούν μοιραία στο κλείσιμο των περισσότερων ιαπωνικών εργοστασίων.

Τις πρώτες ημέρες μετά το σεισμό, το σύνολο των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών ανέστειλε τη λειτουργία του.

Οι Toyota Motors, Honda Motors, Nissan, Mazda, Subaru και Daihatsu προχώρησαν σε προσωρινή παύση εργασιών, άλλες επειδή είχαν υποστεί ολοκληρωτικές ή σοβαρές ζημιές στις γραμμές παραγωγής τους και άλλες, λόγω των γενικότερων δυσχερειών των πρώτων ημερών.

Ήδη, τις δύο επόμενες εβδομάδες μετά την καταστροφή, τα έτοιμα συναρμολογημένα αυτοκίνητα – στοκ είχαν εξαντληθεί, τόσο στην εγχώρια ιαπωνική αγορά όσο και σε τρίτες χώρες, όπου λειτουργούν εργοστάσια ιαπωνικών συμφερόντων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι, θα παρατηρηθούν σημαντικές δυσχέρειες στην έγκαιρη προμήθεια των αγορών, με νέα μοντέλα από την Ιαπωνία.

Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η εκτίμηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Advanced Research Japan, Κόγι Έντο, ο οποίος κάνει λόγο για τη “μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας”.

πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου