Με πολλή προσοχή και χειρουργικές κινήσεις η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (τ. ΣΔΟΕ) αναζητά τη διακίνηση ή και το ξέπλυμα -αν και σε ποιο βαθμό υπάρχει- «μαύρου χρήματος» στις διαφημιστικές εταιρείες.
Στο στόχο του ΣΔΟΕ βρίσκονται τα τεράστια ποσά που διακινούνται μεταξύ διαφημιστών και ΜΜΕ που πουλάνε διαφημιστικό χρόνο (τηλεοπτικοί σταθμοί, ραδιόφωνα και έντυπα) με τη μέθοδο των «επιστροφών» στους διαφημιστές, χρήματα που συνήθως δίνονται κάτω από το τραπέζι και «χέρι με χέρι»...
Το θέμα των «επιστροφών» που εκβιαστικά παίρνουν από τα ΜΜΕ οι διαφημιστικές εταιρείες προκειμένου να τους δώσουν « πακέτα» διαφημίσεων, απασχολεί σοβαρά τις Ενώσεις Ιδιοκτητών Ραδιοφώνων, Τηλεοπτικών Σταθμών και Εντύπων, που ζητούν άμεση κυβερνητική παρέμβαση για να τερματιστεί αυτό το «άρρωστο» καθεστώς στη διαφημιστική αγορά με τις «επιστροφές» (year-end-bonus).
Βέβαια, οι διαφημιστές απαντούν ότι οι «επιστροφές» σε ποσοστό 9,9% επί της διαφημιστικής δαπάνης είναι θεσμοθετημένες από το νόμο 2328/95 του Βενιζέλου, αλλά οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ τονίζουν ότι:
* Οι «επιστροφές» είναι πολύ μεγαλύτερες από το 9,9% που ορίζει ο νόμος.
* Οι «επιστροφές» δίνονται χωρίς αποδείξεις και τιμολόγια –και στην περίπτωση αυτή έχουμε διακίνηση «μαύρου χρήματος».
Πάντως, το αραγές μέτωπο των διαφημιστικών εταιρειών στο θέμα των παράνομων επιστροφών έσπασε πρόσφατα, όταν εκδότης μεγάλης εφημερίδας των Αθηνών συμφώνησε με τράπεζα να χορηγούνται οι διαφημίσεις του συγκεκριμένου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος στο έντυπο, απευθείας, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφημιστικής εταιρείας. Το γεγονός αυτό ουσιαστικά εγκαινίασε μια νέα εποχή σοβαρών και μεγάλων ανακατατάξεων στη διαφημιστική αγορά.
πηγή
Στο στόχο του ΣΔΟΕ βρίσκονται τα τεράστια ποσά που διακινούνται μεταξύ διαφημιστών και ΜΜΕ που πουλάνε διαφημιστικό χρόνο (τηλεοπτικοί σταθμοί, ραδιόφωνα και έντυπα) με τη μέθοδο των «επιστροφών» στους διαφημιστές, χρήματα που συνήθως δίνονται κάτω από το τραπέζι και «χέρι με χέρι»...
Το θέμα των «επιστροφών» που εκβιαστικά παίρνουν από τα ΜΜΕ οι διαφημιστικές εταιρείες προκειμένου να τους δώσουν « πακέτα» διαφημίσεων, απασχολεί σοβαρά τις Ενώσεις Ιδιοκτητών Ραδιοφώνων, Τηλεοπτικών Σταθμών και Εντύπων, που ζητούν άμεση κυβερνητική παρέμβαση για να τερματιστεί αυτό το «άρρωστο» καθεστώς στη διαφημιστική αγορά με τις «επιστροφές» (year-end-bonus).
Βέβαια, οι διαφημιστές απαντούν ότι οι «επιστροφές» σε ποσοστό 9,9% επί της διαφημιστικής δαπάνης είναι θεσμοθετημένες από το νόμο 2328/95 του Βενιζέλου, αλλά οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ τονίζουν ότι:
* Οι «επιστροφές» είναι πολύ μεγαλύτερες από το 9,9% που ορίζει ο νόμος.
* Οι «επιστροφές» δίνονται χωρίς αποδείξεις και τιμολόγια –και στην περίπτωση αυτή έχουμε διακίνηση «μαύρου χρήματος».
Πάντως, το αραγές μέτωπο των διαφημιστικών εταιρειών στο θέμα των παράνομων επιστροφών έσπασε πρόσφατα, όταν εκδότης μεγάλης εφημερίδας των Αθηνών συμφώνησε με τράπεζα να χορηγούνται οι διαφημίσεις του συγκεκριμένου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος στο έντυπο, απευθείας, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφημιστικής εταιρείας. Το γεγονός αυτό ουσιαστικά εγκαινίασε μια νέα εποχή σοβαρών και μεγάλων ανακατατάξεων στη διαφημιστική αγορά.
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου