Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι πετυχημένες διαφημίσεις της Kraft που διακωμωδούν την ελληνίδα γιαγιά. Δείτε τις επίμαχες διαφημίσεις που σαρώνουν στην Αμερική, αλλά προκαλούν και αντιδράσεις.
Δείτε τη δεύτερη διαφήμιση της Kraft-Athenos με την ελληνίδα γιαγιά:
Δείτε την τρίτη διαφήμιση της Kraft-Athenos με την ελληνίδα γιαγιά:
Η εταιρεία Kraft «έριξε» στην αγορά μια νέα σειρά προϊόντων ελληνικού τύπου με την ετικέτα «Athenos»και θέλησε να τα διαφημίσει με πρωταγωνίστρια μια παραδοσιακή ελληνίδα γιαγιά. Τα γυρίσματα της διαφήμισης έγιναν στην Ελλάδα ενώ και το καστ είναι εγχώριο.
Στην πρώτη διαφήμιση εμφανίζεται μια νεαρή, σύγχρονη ελληνοαμερικανίδα, η οποία ετοιμάζεται να σερβίρει χούμους «Athenos» στην παρέα της στο σαλόνι. Ξαφνικά, όμως, τη σταματά ο αφηγητής και της λέει «για να δούμε τι λέει η γιαγιά σου» (ή Yiayia, όπως την αποκαλεί). Σε εκείνο το σημείο αλλάζει το σκηνικό και μεταφέρεται σε ελληνικό νησί όπου μια ηλικιωμένη γιαγιά κοιτά με μισό μάτι την κάμερα και λέει στην εγγονή της: «Ντύνεσαι σαν ιερόδουλη». Η εγγονή δείχνει να τα χάνει με τη γνώμη της γιαγιάς της γι’ αυτήν, με τον αφηγητή να παρεμβαίνει και να της λέει: «Μη στενοχωριέσαι, τουλάχιστον εγκρίνει το παραδοσιακό σου χούμους».
Δείτε την πρώτη διαφήμιση της Kraft-Athenos με την ελληνίδα γιαγιά:
Στη δεύτερη διαφήμιση, η ίδια γιαγιά εμφανίζεται την ώρα πουένα ζευγάρι τρώει ελληνικού τύπου γιαούρτι «Athenos» για πρωινό και αφού τους λοξοκοιτάζει, τους ρωτάει αν είναι παντρεμένοι και συμβιώνουν. Όταν το ζευγάρι απαντά αρνητικά, γυρνά με αυστηρό ύφος και φωνάζει: «Θα πάτε στην κόλαση».
Στην τρίτη διαφήμιση της Kraft-Athenos, μια οικογένεια φτιάχνει πρωινό όταν ξαφνικά η γιαγιά επεμβαίνει για να ρωτήσει τον άνδρα γιατί δεν είναι ντυμένος ενώ η γυναίκα του είναι. «Η σύζυγος εργάζεται ενώ εγώ όχι» απαντά ο άνδρας για να ξαναρωτήσει η ηλικιωμένη γυναίκα τι κάνει αν δεν εργάζεται. «Κάθομαι και φροντίζω τα παιδιά» απαντά χαρούμενος ο ίδιος για να πάρει την οργισμένη απάντηση: «Τότε εσύ είσαι η σύζυγος».
Αν και οι δημιουργοί της διαφήμισης πήραν την άδεια του Ελληνικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, οι αντιδράσεις δεν έλειψαν και μάλιστα ήταν έντονες. Η Μαρία Αναγνωστόπουλος, εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου της Αμερικής, τόνισε ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι απαράδεκτες και σημείωσε πως «δεν είναι κατάλληλη από άποψη ελληνικής οπτικής», ζητώντας την άμεση ανάκλησή της. Αρκετές ήταν, όμως, και οι ανώνυμες καταγγελίες λέγοντας πως παρουσιάζει την Ελλάδα σαν χώρα τύπου Ιράν.
Η Kraft απαντά πως ουδέποτε είχε σκοπό να προσβάλει. «Μπορεί αυτές οι διαφημίσεις να είναι αμφιλεγόμενες, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν ως αστείο», ήταν η απάντηση του Τζιλ Μπάσκιν, επικεφαλής του διαφημιστικού πρότζεκτ. «Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να προσβάλλουμε κανέναν».
Παιδιά, έλεος, ένα αστείο είναι. Μην το παίρνουμε σοβαρά γιατί… «όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται».
1 σχόλια:
first oeoeoe
Δημοσίευση σχολίου