Αλλαγές της τελευταίας στιγμής στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Written By Ανώνυμος on 22 Αυγ 2011 | 16:22

Με αλλαγές της τελευταίας στιγμής, που αναβαθμίζουν το ρόλο των πανεπιστημιακών στη διοίκηση των ΑΕΙ, αναμένεται να εισαχθεί την Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα...

τεθεί προς ψήφιση την Τετάρτη. Οι τροπολογίες που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο εντοπίζονται στη σύσταση του Συμβουλίου που θα διοικεί τα ιδρύματα και θα εκλέγει τον πρύτανη.

Αν και παραμένει “αγκάθι” το θέμα του Συμβουλίου διοίκησης, καθώς είναι ευρύτερο το αίτημα εκλογής πρύτανη από το σύνολο των καθηγητών με αυξημένη συμμετοχή φοιτητών, διαφαίνεται ότι μπορεί να συγκροτηθεί ένα συναινετικό πλαίσιο και να προχωρήσει η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου.

Η αρχική πρόβλεψη του νομοσχεδίου ήταν το Συμβούλιο να συγκροτείται από επτά μέλη που θα προέρχονται από το Πανεπιστήμιο, επτά εξωτερικά μέλη (προσωπικότητες, κλπ.) και έναν εκπρόσωπο των φοιτητών. Σύμφωνα με πληροφορίες αυξάνονται σε οκτώ τα επτά μέλη που θα προέρχονται από το εσωτερικό των ιδρυμάτων, και μαζί με τον εκπρόσωπο των φοιτητών θα μπορούν να συγκροτούν πλειοψηφία και να εκλέγουν πρύτανη ευκολότερα.

Τα μέλη των Πανεπιστημίων θα προέρχονται από το ΔΕΠ ακόμη και τη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή, ενώ δίδονται αυξημένες αρμοδιότητες στη σύγκλητο, που θα αποφασίζει και για τα προγράμματα σπουδών. Παράλληλα, φέρεται να δέχεται το υπουργείο Παιδείας, ότι το τμήμα και όχι η σχολή θα παραμείνει βασική μονάδα, ενώ ιδιαίτερη σημασία θα έχει αν εξομοιωθούν τα πτυχία των πολυτεχνείων με “μάστερ”. Ένα αίτημα που υποβάλλεται εδώ και χρόνια στο υπουργείο Παιδείας, χωρίς μέχρι τώρα να έχει γίνει αποδεκτό.

Οι πρυτάνεις έχουν προγραμματίσει έκτακτη συνεδρίαση το απόγευμα της Δευτέρας, ενώ σε έκτακτη συνεδρίαση προχωρούν και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ.

Μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο πρύτανης του πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θόδωρος Παπαθεοδώρου ζήτησε την ισχυροποίηση των πτυχίων και των σπουδών, ώστε κάθε τμήμα σχολών να έχει τη δυνατότητα να οργανώσει τις
σπουδές του ανά επιστημονικό πεδίο. Στα θετικά των αλλαγών που έχουν γίνει ο κ. Παπαθεοδώρου ανέφερε πως είναι η ενίσχυση της αποφασιστικής αρμοδιότητας της συγκλήτου για ζητήματα σπουδών, καθώς -όπως είπε- «οι αλλαγές σηματοδοτούν μια προσαρμογή σε έναν καλύτερο τρόπο μοντέλου που προτείνει το υπουργείο Παιδείας».
http://www.skai.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου